PROBINSYANO

binaeaybay ni Darwin Tapayan


Handom ko’y magpasimpaead sa ibang eugta
Nga dayang handom ko’y mapaidto sa Maynila
Agud nga kalisdanan sa probinsya’y aywan
Apang sa gihapo’ magaulikid sa banwang kinabugtawan.

Sa probinsiya’y mahipos, ag do tawo hay nagahieibaot
Sa siyudad hay masangag, ag masaku ro palibot.
Kung daya man nga panamgo hay matabo
Ako hay magabalik sa Akean—probinsiya ko.

Kung ako ma’y mapaidto, ‘di ko pagkalipatan maliway nga uma
Do bukid, do eanas, ag do matin-aw nga suba
Do handaan kung may pista sa barangay,
Ngani man, di ko gid pagkalipatan si Nanay ag Tatay.

Ipabugae ko nga ako hay probinsiyano, sa panghueag, panghambae
Nganing ginakilaea ko rayang kultura ag tradisyon agud ikapabugae.
Siin man ako daehon it hanging mabaskog
Ako sa kamatuoran, itaas ro pagkaprobinsiyano, do pagkamatuod.

Ag kung daya man nga mga ibanhon hay mapaiya sa Akean
Sigurado nga ipakita ko ro manggad nga kato’y handumanan
Ku mga katigueangan, sa tradisyong masadaya, manami
Dayang mabaskog nga pagtuo, sa makulay nga ati-ati.

Daya man nga paghinambaean hay ipabugae, pakahaeungan
Agud sa pagdayon it paniempo hay indi maduea san-o paman
Ag do dayang bugna it eangit hay ipabugae, ipakilaea
Sa mga dumueong hay ipabugae, agud raya’y mangin kadaeag-an ta.

Ako hay probinsiyanong matuod, sa hueag, sa hambae, sa huna
Ako hay hantop nga Akeanon, ginapabugae ag indi ikahuya
Mapasaibang eugta man, sa probinsiya ko ako hay mahidlaw
Magabalik ag magaulikid daea ro kadaeag-an sa indi magbuhay.



Comments

Popular posts from this blog

Aklanon Common Greetings and Salutations

Patugma (Aklanon Riddles)

“Mamugon”