Paghigugma sa Agahon

Ginahaead sa mga adlaw it mga tagipusuon….
Paghigugma sa Agahon
Ginbinaeaybay ni DarwinTapayan
Tinawo: Nonoy ag Inday
Takna: Agahon
Kahimtangan: Sa baeay ni Inday


Nonoy:       

O Inday nga ano katahom
Kaangay mo’y masadya nga agahon,I
kaw nga ginamhan it kagab-ihon,
Ikaw nga hinusto ag daeamguhon.


Inday:      

 Ay Nonoy, husto nga panugid
Apang agahon ko’y di maipaanggid;
Sa hinusto mong ako’y madagit
Kapara’s mo ngani’y duksoe nga pispis.


Nonoy:         

O Inday, hinusto ko nga kimo’y ipahanungod
Sa tagipusuon ko’y ikaw ro sueod;
Abi, bukwaa, dayon hambaeon kung matauod
Nga kung raya baea hay kimo nahanungod.


Inday:        

O Nonoy, kaangay mo ngani’y eapsag
Pagbuot ko’y ‘di mo maeubad;
Dinamgo ko nga ro bueak hay nagbukeas,
Ag ikaw tambubuyog, sa teamnan ko’y mageupad!


Nonoy:        

O Inday, hinusto ko’y imong pamatian
Limog ko nga may ano katantanan;
Sa agahon nga masadya’g matawhay
Kimo’y may hinusto ako nga ipangabay.


Inday:        

Ay Nonoy, agahon ko’y nagapanghakoe
Sa mga mabug-at nga pamisaeang imong ginsuoe;
Kaangay mo’y tambubuyog sa akong taeamnan
Nga indi ko hinustong imong suoran.


Nonoy:

 Ay abaw Inday! Anay kag magtawhay
Tagipusuon ko’y kimo ro pagdayaw;
Kaparas sa masadya nga pagbutlak it adlaw
Kaangay mo nga tuman ag eabaw.


Inday:        

Tan-awa Nonoy, pispis nga gaeupad
Abi-abiha kung siin magapanagad:
Kaparas mo nga duksoe ag eubag
Nagpamisaeag sa agahon ko’y nagsamad.


Nonoy:        

Matabo ag hinusto O akong Inday
Apang sa gihapon, sa pageupad ko’y matinawhay
Ag sa pageupad ko’y puno ro usoy
Sa mahinusto’t panganod ag hanging maeangoy.


Inday:        

Natab’an! O Nonoy, ngani ipahusto
Do dayunon nimong gintuyo
Sa kakon ikaw hay magpaeapit
Apang angay nga sa kakon, ika’y magpananglit.


Nonoy:        

Mahinusto Inday, ikaw akong ginahigugma
Sa tagipusuon ko’y ikaw ro pamisaea
Ngani imong pamatian limog kong matinantanan
May hatod kalipay nga tuman.


Inday:        

Ipahanungod kakon, O Nonoy sa pagkamadali
 Iya ako agod nga sa kimo’y magpamati;
Agahon ko’y pun-a it kasadya
Ag ipahanungod kakon ro hantop nimong paghigugma.


Ambahanon ni Nonoy

(Nagasaot si Inday)
Nonoy: (Makanay nga maninut-anon)
I.      
O Inday nga hinigugma nakonSa imong kaangay ag katahom         
Kaparas mo’y masadya nga agahon       
Kapara’s moy adlaw sa nasidlangan        
Nagbutlak nga may ano katantanan        
Ngani imong pakatan-awon, mapuea nga panganod it agahon.        


(Madasig nga masinadya)

II.     
Sa bukid nga atong gin’pangumunanMatawhay nga eawod hay makit-an        
Batyagon ro hanging eab-as        
Tan-awon ta, mabinuganang bueak        
Ag alibangbang nga ano kasadya,        
Mga pispis nga nagaeupa-euparan nga manaya        
Ngani’y O Inday       
Kita’y mamasyar kunta.


Ambahanon nanday Nonoy ag Inday

(Nagasaot samtang nagakanta)
Nonoy/Inday: (Masinadyahon)
Koro:
O atong paghigugma
Kaangay nga eangitnon
Kapara’y agahon nga eab-as
Sa tagipusuon ta nga mahiniyas
O ipahanungod hinigugmang o ano katantanan
Himaya it agahon, aton gid nga handuman
Sa pagtapos it adlaw sa kabukiran
Atong pakadumdumon, atong pahanungdan
Sa matawhay ag mainangay nga agahon
Eab-as ag matam-is ro paghigugma naton.


Ambahanon ni Inday

Inday: (Makanay nga mabinut-anan)
III.     
O Nonoy nga hinigugma nakon
Kapar’as mo ma’y masadyanga agahon
Kapar’as it adlaw sa nasidlangan
Nagbuteak nga may ano kagamhanan
Ngani’y atong pakadumdumon
Masadyang panamgo it kagab-ihon.


(Madasig nga masinadya)

IV.   
Sa bukid nga akon nahimtangan
Matawhay nga eawod hay makit-an
Batyagon ro hanging eam-is
Samitan ta, tubi sa sapa nga matinam-is
Tan-awon katamnan nga may nabiling euha
Sa nagligad nga gabii it kabugnaw ag agda
Ngani Nonoy kita’y mamasyar ‘unta!
(Ibalik sa Koro)


Nonoy:

Inday saeamat sa pagbaton,
Ikaw gid lang ro akon nga pagahigugmaon.


Inday:

Ginahigugma ko ikaw nga dayon.


Nonoy ag Inday:

Tubtob sa kamatayon!


TAPOS

Setyembre 8, 2008

Comments

Popular posts from this blog

Aklanon Common Greetings and Salutations

Patugma (Aklanon Riddles)

“Mamugon”